Pages

Monday, May 17, 2010

Vain shetlanninponi puuttuu

Näillä keleillä ei paljon villaa kaipaa, ei edes näin reikäistä huivia. Ei haittaa yhtään. Eiköhän tämänkin saa pian kietoa ympärilleen.

Mallihan on vanha tuttu Shetland Triangle, joka oli aikoinaan yksi ensimmäisiä pitsihuiviprojektejani. Nyt lankavalinta sopi malliin kuin nenä päähän; se on kissapuserosta ylijäänyttä BC Garnin Shetlanninvillaa.

Ohje: Evelyn A. Clark: Shetland Triangle Lace Shawl
Lanka: BC Garnin Shetland wool, keltainen
Puikot: 3.5 mm 80 cm

Testasin tätä neuloessa uusia Ponyn ruusupuisia pyöröpuikkoja. Ruusupuulla on ihanaa neuloa, mutta puikkojen kaapeli (tai letku, koska sellainen paksu muoviletku se on) on vähemmän ihana. Silmukat tökkäävät ja niitä täytyy liikutella käsin. Tätä ongelmaa ei ole addien tai knitpicksien kanssa.

7 comments:

Hansu said...

Kaunis huivi. Shettis on vanha tuttu malli, johon kyllä varmasti itsekin palaan :)

hanna_h said...

Hansu: kiitos :) Tää on ihan mainio telkkaneule, kuvion kun oppii ulkoa hetkessä.

Kaisa said...

Ihanan värinen huivi!

Muriska said...

Hieno ja ihan sun värinen! :)

hanna_h said...

kiitos Kaisa ja Muriska :)

anpali said...

Todella kaunis! Tämä malli on mielestäni yksi kauneimmista pitsihuiveista. Yhden olen vasta neulonut, mutta ihan varmasti tulen useammankin tekemään.

Miltä tuo lanka tuntui, onko karhea huivikäytössä? Meidän lähilankakaupasta löytyy tuota lankaa juuri minun värissä ja olen haikaillut, että mitähän siitä tekisi... puseron, neuletkin, liivin... tai miksei huivinkin.

hanna_h said...

anpali: Onhan lanka aika "rouheaa", mutta minua se ei ainakaan kutita. Oon ehkä paksunahkainen :) Valmiin työn liotuksessa taisin käyttää hieman hoitoainetta pehmittämään neuletta. Tuon rouheuden ansiosta pitsihuivi pingottuu hyvin. (tosin mun olisi kannattanut ehkä valita vielä vähän suuremmat puikot) Mutta langasta tykkään: hyvä hinta-laatusuhde ja kauniit värit, vaikkei sitä pehmeintä laatua olekaan.